сряда, 3 юли 2013 г.

обикновен пост за оскар уайлд

САЛОМЕ
 Е добре, ти видя своя бог, Иоане, но мене, мене ти никога не видя! Ако ме бе видял, ти би ме обикнал. Аз те видях и те обикнах. О, как те обикнах!... Аз още те обичам, Иоане, само теб обичам... Жадна съм за твоята красота, гладна съм за твоето тяло и нито вино, нито ябълки могат да утолят моето желание. Какво да правя сега, Иоане? Нито реките, нито моретата могат да угасят моята страст. Аз бях принцеса, а ти ме презря. Бях девица, а ти ми отне девствеността. Бях целомъдрена, а ти наля огън в жилите ми.. Ах, ах, защо не ме погледна?
 Ако ме бе погледнал, ти би ме обикнал.
Знам, че би ме обикнал— тайната на любовта е по-велика от тайната на смъртта. Само любовта трябва да се гледа.

                                                  на сцената става съвсем тъмно


 ГЛАСЪТ НА САЛОМЕ
 Ах, аз целунах твоите устни, Иоане! Аз целунах твоите устни. Загорча ми на устата. Дали това не беше вкусът на кръвта?... Не, може би това бе вкусът на любовта... Казват, че любовта горчи... Но все едно. Все едно. Аз целунах твоите устни.



Няма коментари:

Публикуване на коментар